Dersin Adı | Psikolojide Bilgisayar Destekli Deney Düzenleme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 553 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere bilgisayar ortamında davranışsal deneylerin nasıl tasarlanacağını ve bilgisayarlı deneyler aracılığıyla toplanan verilerin nasıl yönetileceğini öğretmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencilerin SuperLab platformları aracılığıyla davranışsal deneyleri tasarlayabilmelerini sağlamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Programlamaya giriş | |
2 | Programlamaya Giriş ve Superlab Tanıtımı | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
3 | Daha Derin Özellikler ve Parametreler | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
4 | Koşullu İşlemler | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
5 | Rastgele Sıralama | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
6 | Deney Çalıştırma ve Verileri Görüntüleme | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
7 | Uygulama: Klasik Psikoloji Deneyi Oluşturma | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm https://cedrus.com/superlab/experiments/index.htm |
8 | Sunum: Psikoloji Deneyinin Gösterimi | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm https://cedrus.com/superlab/experiments/index.htm |
9 | Deneyleri Programlamak için Alternatif Platformlar: Bir Derleme | TBA |
10 | Deneyleri Programlamak için Alternatif Platformlar: Küçük Görev | TBA |
11 | Final Projesi: Araştırma Probleminin Belirlenmesi ve Konuya İlişkin Bilgilerin Sunulması | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
12 | Final Projesi: Deney Protokolünün Detaylarının Tartışılması | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
13 | Final Projesi: Deneyin Programlanması | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
14 | Verilerin Toplanması ve Analiz Edilmesi | Superlab 6 Manual https://cedrus.com/superlab/manual.htm |
15 | Final Proje Sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi, genel tekrar |
Ders Kitabı | SuperLab® 6 Manual |
Önerilen Okumalar/Materyaller | PsyClass Classical Experimentation in Psychology |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 25 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 | |
Proje | 1 | 47 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | ||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceler. | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
4 | Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | |||||
5 | Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
6 | Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | |||||
7 | Alanı ile ilgili verileri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler. | |||||
8 | Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |||||
9 | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
11 | Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest